piątek, 24 kwietnia 2015

Cykl wody w przyrodzie- dla najmłodszych dzieci

W jaki sposób najprościej zobrazować dziecku powstawanie deszczu? 

Wystarczą nam do dyspozycji symbole obrazkowe: słońce, deszcz, wiatr, chmura oraz pejzaż.  

Ja użyłam gotowych sylwet , które znalazłam w gazetce, ale frajdą dla dziecka będzie je zrobić samodzielnie lub z pomocą osoby starszej.

Kiedy mamy gotowe wszystkie sylwety przechodzimy do omówienia historyjki.

Ja zrobiłam to tak:

Słońce podgrzewa wodę i przekształca ją w parę.




Para unosi się i tworzy chmury.


Chmury przemieszczają się z pomocą wiatru i , kiedy się spotykają, dochodzi do ich zderzenia, po czym przekształcają się w deszcz.



Myślę, że to najprostszy i najłatwiejszy sposób przedstawienia dziecku obiegu wody w przyrodzie ;-)









1 komentarz: