poniedziałek, 27 lipca 2015

Niezwykła historia Niedźwiedzia Wojtka- książka oparta na autentycznych faktach


Park Jordana zrobił na nas ogromne wrażenie, ale jeszcze większe pomnik niedźwiedzia usytuowany w centrum parku…

Jakież było nasze zdziwienie, kiedy okazało się, że To Wojtek  - Niedźwiedź, który pod Monte Cassino nosił polskim żołnierzom pociski artyleryjskie.  



Historia Wojtka bardzo mnie zaciekawiła, więc  postanowiłam zgłębić wiedzę na jego temat, na  początku sięgając do Internetu. 

Tu  znalazłam mnóstwo ciekawych informacji i zdjęć m.in. : http://www.niedzwiedzwojtek.pl/ i film https://www.youtube.com/watch?v=2vgrsF_b-C4.

Zdecydowałam również zapoznać Oliwkę z historią sympatycznego misia, ale nie na podstawie filmu, tylko na podstawie książki - Dziadek i Niedźwiadek 
Łukasza Wierzbickiego.

Dlaczego?

Ponieważ historia Misia Wojtka brzmi jak bajka...  Opowiedziana jest ustami  weterana wojennego, dziadka, który osobiście poznał niedźwiadka, a teraz opowiada historię wnuczce.


W książce znajdziemy mnóstwo śmiesznych, zabawnych, poważnych, pouczających… sytuacji z życia głównego bohatera.




Polecam ją  rodzicom i  dzieciom do wspólnego czytania. Może być również wstępem do opowieści o zawiłych losach polskich żołnierzy .


 Sami zdecydujcie czy warto zapoznać dziecko z historią Wojtka?

2 komentarze:

  1. Cudowna ksiazeczka:)

    Mam malutkie ale. Nie, ze sie czepiam ale moga byc nieautentyczne fakty?;);P Mam nadzieje, ze nie urazilam. Goraco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem, Każdy może mieć inne zdanie na ten temat. W książce znajduje się mnóstwo zdjęć z niedźwiedziem Wojtkiem , porucznikiem Stanisławem Królem, samochody wojskowe z widocznym emblematem 22 Kompanii Transportowej itp. Poza tym nieocenionym źródłem wiedzy jest prof. W. Narębski ostatni z żyjących w Polsce żołnierzy ,,misiowej" 22 Kompanii Zaopatrywania Artylerii 2 Korpusu Polskiego, a patronat nad książką objęła żona gen. Wł. Andersa Irena Anders i Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych. Mnie, osobiście przekonują te i inne dowody zawarte w książce. Jestem jej Wielką fanką ;-) i Oliwka też ;-)

    OdpowiedzUsuń