środa, 6 maja 2015

8 maja - Międzynarodowy Dzień Czerwonego Krzyża

Nie ulega wątpliwości , że moja Oliwka dorośleje… 

Od pewnego czasu zaczęła oglądać programy informacyjne. 
Kiedy nadchodzi ,,ta” godzina zasiada przed telewizorem, patrzy, słucha i komentuje… 

Oczywiście zadaje mnóstwo pytań w trakcie programu…odpowiadamy, bo wiemy, że jeśli nie zaspokoimy jej ciekawości, będzie drążyć temat w nieskończoność… ;-).

Wśród informacji, które do niej docierają swoją uwagę zwróciła na różne katastrofy te naturalne i społeczne, dziejące się na świecie i w kraju. 
Dlatego też korzystając z okazji postanowiłam porozmawiać z nią na temat niesienia pomocy innym. Tu odwołałam się do trzęsienia ziemi w Nepalu.

Rozmowę powiązałam ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Czerwonego Krzyża. 

Potem wyjaśniłam temat działań Polskiego Czerwonego Krzyża.

Na co zwróciłam szczególna uwagę:
-wygląd emblematu PCK i symbolikę
-kim są wolontariusze, komu i gdzie spieszą z pomocą
-w jakim kierunku są wykształceni, jaką muszą posiadać wiedzę, aby pomagać etc.
-w jaki sposób powinniśmy pomagać

Informacje na temat PCK znajdziecie tu:

Na koniec powstał nasz emblemat PCK ;-)

Dlaczego warto rozmawiać z dziećmi o niesieniu bezinteresownej pomocy innym?


1 komentarz:

  1. Żeby potem jako dorośli mieli w sobie nutkę wrażliwość i niewiele egoizmu ;-)

    OdpowiedzUsuń